dinsdag 3 september 2013

Cabaret

Boeken, daar ben ik dol op.
Boeken lezen, dat is het mooiste wat er is. En schrijver zijn is hartstikke leuk! Dat je overal kunt zeggen: "Ik ben schrijver." en dat iedereen dan antwoordt: "Ooooh, een echte schrijver, wat interessant!"
Dat zeggen ze namelijk.
Ik vind dat raar.
Ze zeggen nooit "Ooooh een echte loodgieter, wat interessant!" Terwijl een loodgieter je kapotte plee kan repareren. Ik kan dat niet. En boeken zijn fijne dingen, maar nog fijner is het als je plee het gewoon doet.

Boeken lezen is mooi, en schrijver zijn is leuk, maar het echte schrijven, daar is geen bal aan. De hele dag in je eentje achter de computer, bah. Daarom ga ik af en toe voorlezen op scholen. dan zie ik heel veel kinderen, en de kinderen zien mij, en we hebben het hartstikke gezellig.
En heel soms ga ik naar het theater om een voorstelling te geven. Een voorstelling om te lachen, met rare verhalen en dat ik gekke stemmetjes doe en zo. Cabaret, heet dat. Mijn nieuwe voorstelling heet Opgeruimd en hier kun je zien waar ik ga optreden!

1 opmerking:

  1. Thijs, ik wil je graag via deze weg uitnodigen bij mij op school. Ik lees weer eens mijn favoriete boek van jou `Het witte eiland` voor, maar dat kun jij vast veel gaver. Ik heb je een aantal jaren nl al eens meegemaakt in een bibliotheek. Mijn leerlingen hebben bovendien een briljant idee met je boek. Ik wist niet hoe ik je kon bereiken, dus probeerde ik dit eens. Hopelijk hoor ik wat van je.
    Gr.
    Jasper

    BeantwoordenVerwijderen

Over mij

Mijn foto
Ik ben schrijver van kinderboeken. Soms maak ik ook cabaretvoorstellingen. Wil je meer weten over mij, kijk dan hier.